Tuesday, December 1, 2009

3 TURK VE ITALYAN BASINI

Italya'ya geldigim zaman acaba dedim Turklerden kimleri taniyorlar.Uzun sure basini Italyancam cok iyi olmadigi icin takip edemedim.Daha sonra televizyon ve gazeteleri takip etmeye basladim.Zaman icerisinde 3 Turk benim dikkatimi cekti,cunku surekli Italyan basininda yer aliyorlardi.Bu aksam size bu 3 Turk'ten bahsetmek istiyorum.

ORHAN PAMUK

Orhan Pamuk, sadece yazdigi kitaplarla degil ayni zamanda Istanbul'un gercek bir taniticisi.Kitaplari Italya'da on raflarda yer aliyor.Son yazdigi ''Masumiyet Muzesi'' bu hafta L'espresso ekinde 2 sayfa yer aldi.Aslinda sadece bu kitapta yer alan objelerin muzeye cevrilmesi disinda, yazi 2010 senesinde Istanbul'da olan etkinlikleri anlatiyordu.Yazi basligi soyle idi '' 2010 yilinin kultur sehrinde Pamuk muzesi doguyor'' Yazinin icerigine bakildiginda ise aslinda Pamuk'a ayrilan yer cok da fazla degildi.Istanbul haritasi esliginde Taksim, Cukurcuma, Topkapi Muzesi, Santa Sofia Beyoglu, Istiklal Caddesi anlatiliyordu.Ve birde not dusulmustu. ''Hepsi bir haftada '' Arkasindan yemek yenecek yerler kisminda Hunkar, 360 istanbul, modacilarimizdan Arzu Kaprol ve Macka'daki Pinokyo Design anlatiliyordu.Ekindede Taksim'deki eski tramvay vardi.

FERZAN OZPETEK

Italyan olupta Ferzan Ozpetek filmlerini bilmeyeni tanimiyorum.Mutlaka bir sekilde Roma, Ferzan Ozpetek ve filmleri konusuluyor.Isin enteresan tarafi ise Ferzan Ozpetegi burada yasadigi icin Italyan olarak kabul ediyorlar.Televizyonlarda ise onun filmleri gosteriliyor.






SOLI OZEL


Bu ismi Turkiye'de gazeteleri takip edenler  yada Bilgi Universite'nde egitim gorenler yakindan taniyor olmali.Ben acikcasi Italya'ya geldigimde tanidim cunku Soli Ozel, Ortadogu konusunda uzman bir isim.Ogretim gorevlisi kimliginin yaninda gazetede yaziyor.Daha bir cok ozelligi var tabii.Italyan gazetesi olan La Rebupplica eki L'Espresso her hafta Cuma gunu cikiyor.Dunyanin her tarafindan haberler veriyor.''Senza Frontiere'' '' Sinirsiz '' diye bir bolum var ekini actiginizda karsiniza degisik ulkelerden yazarlarin yorumlari cikiyor.Iste Soli Ozel , Italyan  basinina girmis , yorumlariyla Turkiye'den haberler veriyor.Onu dort gozle bekliyorum, ogrencileri cok sansli cunku Turkiye'de olanlari yalin bir dille ve sansursuz anlatiyor.

http://espresso.repubblica.it/lista/senzafrontiere/soliozel


Amacim bu 3 ismi ayricalikli hale getirmek degil tabiiki baska Turkler'de vardir benim tanimadigim.Kriter olarak aldigim , hic bir caba sarfetmeden Italyanlarin evine giren Turklerden bahsetmekti.


No comments: